Kategorie

Producenci

Polerowanie mechaniczne 

Jest 854 produktów.

Polerowanie mechaniczne

 

Proces polerowania mechanicznego karoserii to nieco wymagająca, jednak dająca świetne efekty czynność, którą - z użyciem specjalnych narzędzi i produktów - możemy wykonać samodzielnie. Jakie pasty i pady polerskie wybrać?

 

Autodetailing dla większości z nas kojarzy się w pierwszej kolejności z wykonaniem jak najlepszej korekty lakieru - po tym zabiegu samochód prezentuje się lepiej niż w salonie. Niestety polerowanie lakieru ręcznie nie przyniosłoby takiego powalającego efektu. Polerowanie mechaniczneplus doświadczenie detailera to przepis na idealny lakier Twojego auta.

na stronę
Pokazuje 1 - 60 z 854 elementów
Pokazuje 1 - 60 z 854 elementów

Rodzaje sprzętu i akcesoriów potrzebnych do polerowania mechanicznego dostępnych w sklepie showcarshine.pl 

Polerowanie mechaniczne to proces wymagający użycia specjalistycznych narzędzi. Aby skutecznie polerować samochód potrzebne nam będą: 

 

- maszyny polerskie,

- akcesoria do matowienia: papiery wodne i dyski ścierne, pady polerskie oraz futra polerskie,

- talerze oporowa, backing plates,

- taśmy maskujące

- latarki, lampy inspekcyjne, halogeny.

Dlaczego lakier matowieje?

Z biegiem lat lakier samochodowy ulega procesowi utleniania. Warunki atmosferyczne, słońce, deszcz, śnieg czy sól mają duży wpływ na przyspieszanie tego procesu. Dodatkowym katalizatorem może być tu także niewłaściwa pielęgnacja karoserii, jej rzadkie bądź nieuważne mycie. 

 

Na powierzchni każdego lakieru, nie tylko samochodowego, występują pory, w które wnika brud. Zbyt rzadkie mycie pozwoli mu na wniknięcie w pory lakieru na tyle głęboko, że dopiero polerowanie mechaniczne pozwoli przywrócić mu dawny połysk.

 

Matowienie lakieru jest także zależne od mikrorys, których nie widać na pierwszy rzut oka. Ich duża ilość powoduje jednak, że lakier wygląda na matowy. Należy pamiętać, że mikrorysy powstają głównie wskutek niewłaściwego mycia samochodu zarówno ręcznie, jak i na myjniach automatycznych.

Warstwy lakiernicze - miernik lakieru

Zanim rozpoczniemy przygodę z mechanicznym polerowaniem musimy oszacować jakie warstwy lakieru zostały naniesione na karoserię - nie możemy bowiem zetrzeć go zbyt dużo. 

 

W tym celu przydatny będzie miernik grubości lakieru, który pozwoli określić  jak grubą mamy warstwę lakieru przed korektą oraz jak wiele możemy go ściąć, aby nie doprowadzić do uszkodzenia. Ponadto, urządzenie umożliwia nam stałe monitorowanie poziomu grubości lakieru w trakcie polerowania.

Jak poprawnie polerować lakier?

Zanim nałożymy pad z pastą na lakier należy odpowiednio przygotować samochód na polerowanie mechaniczne.

 

1. Dokładnie umyj karoserię. Pozostawione na lakierze zanieczyszczenia przy użyciu pada mogą narobić sporo zniszczeń. Dobrym pomysłem będzie także oklejenie taśmą plastikowych listew, lamp i uszczelek, co dodatkowo je zabezpieczy.

 

2. Zadbaj o odpowiednie warunki do pracy - przede wszystkim przestrzeń i dobre oświetlenie.

 

3. Korektę rozpoczynamy wybierając odpowiednią średnicę pada do polerowania. Teraz możemy przystąpić do działania. Nakładamy niewielką ilość pasty polerskiej i przystępujemy do polerowania. Dobrym patentem jest podzielenie sobie na mniejsze części dużych elementów, takich jak maska czy dach.

 

4. Jeśli nie wiesz jakiej pasty polerskiej użyć postaw na te o niższej agresywności. W razie nieradzenia sobie z lakierem (bo jest np. zbyt twardy) zmieńmy ją na taką, która efektywniej zbierze lakier.

 

5. Dociskaj pad zdecydowanie, ale nie zbyt mocno. Nie wolno dociskać na tyle intensywnie, aby wywołać zatrzymanie obrotu maszyny polerskiej. Ważne jest także równomierne, jednostajne prowadzenie polerki, raz przy razie, najpierw pionowo, a następnie poziomo. Należy również pamiętać, że na jeden pad wykorzystujemy jedną pastę. Co jakiś czas należy także wyczyścić gąbkę polerską specjalną szczotką.

 

6. Bardzo ważne jest także wykończenie lakieru czyli pozbycie się tzw. hologramów. Do tego celu możemy wykorzystać specjalne pasty antyhologramowe. Dzięki nim lakier nabierze lustrzanego połysku. Pamiętajmy, że pasta agresywna i twardy pad zawsze zostawią pewne  defekty na lakierze, dlatego należy go odpowiednio wykończyć.

 

Polerowanie i korekta lakieru to najbardziej odpowiedzialne i skomplikowane czynności podczas autodetailingu. Każdy samochód, kolor, rodzaj lakieru wymagają indywidualnego podejścia. Nawet taki sam samochód z takim samym lakierem, ale wyprodukowany w innym roku często wymaga użycia innych padów polerskich czy innej kombinacji past polerskich. I co najważniejsze - żadne akcesoria nie zastąpią doświadczenia detailera. W sklepie showcarshine.pl znajdziesz wszystko co jest potrzebne do wykonania polerowania mechanicznego na najwyższym poziomie.

 

Nie jesteśmy w stanie sprzedać Ci doświadczenia, ale odpowiemy na wszystkie nurtujące pytania, a także omówimy jakiej kombinacji padów i past najlepiej użyć.