Kategorie

Producenci

Ask a Question

Faqs By Słownik pojęć autodetailingu. Pojęcia w autodetailingu

Słownik pojęć autodetailingu. Autodetailing – pojęcia

Słownik pojęć autodetailingu. Pojęcia w autodetailingu

 

Przedstawiamy słownik pojęć autodetailingu. Kliknij i dowiedz się co oznaczają wybrane pojęcia w autodetailingu.

 

 

Słownik pojęć autodetailingu. Autodetailing – pojęcia

 

Przedstawiamy słownik pojęć autodetailingu. Dowiedz się co oznaczają pojęcia, które często występują w kontekście pielęgnacji samochodu. Zapoznaj się z nazwami procesów, kosmetyków oraz narzędzi do autodetailingu, aby pielęgnacja Twojego samochodu była jeszcze lepsza.

 

 

Autodetailing (inaczej car detailing) – to proces w pełni kompleksowego czyszczenia, konserwacji oraz renowacji samochodu oraz jego poszczególnych elementów z uwzględnieniem nawet tych najdrobniejszych. Celem autodetailingu jest podniesienie walorów estetycznych oraz funkcjonalności auta, a także przedłużenie żywotności samochodu. W autodetailingu wykorzystuje się profesjonalne kosmetyki samochodowe.

 

All in one (aio) – to są specjalistyczne produkty, które łączą w sobie działanie czyszczące, wypełniające oraz zabezpieczające. Preparaty tego rodzaju skutecznie oczyszczają lakier z powstałych zanieczyszczeń, usuwają delikatne rysy z karoserii, nadają mu połysk poprzez wypełnienie mikrodefektów oraz porywają lakier warstwą wosku lub sealanta.

 

Cleaner – to specjalistyczny preparat pielęgnacyjny, który jest przeznaczony do usuwania różnego rodzaju zanieczyszczeń z powierzchni karoserii oraz jej lekkiego wygładzenia. Takie preparaty najczęściej występują w formie mleczka, które zawiera cząsteczki ścierne lub są tzw. czystymi cleanerami. Cleanery delikatnie polerują lakier, usuwaja stare woski i inne zabezpieczenia, a także często dodatkowo wypełniają niedoskonałości oraz silnie nabłyszczają karoserię.

 

Cięcie (cutting) - to jest pierwszy etap polerowania karoserii, najbardziej inwazyjny („wycinający”). Ten proces wykonywany jest przy użyciu maszyny rotacyjnej lub oscylacyjnej (np. polerka Dual Action). Cutting umożliwia usunąć nawet najbardziej uporczywe niedoskonałości, m.in. plamy, głębsze rysy, swirle czy zmatowienia. Najlepiej sprawdza się przy odświeżaniu starego lakieru oraz usuwaniu poważnych zarysowań.

 

Deironizacja - to proces usuwania osadów metalicznych, pyłu z klocków hamulcowych czy lotnej rdzy. Zaaplikowany deironizer, a więc specjalny preparat, wywołuje proces zwany krwawieniem, który reaguje z obecnym na karoserii czy felgach brudem. Deironizacja to bardzo ważny etap przygotowania lakieru do dalszych etapów pielęgnacyjnych, a więc do korekty lub aplikacji zaabezpieczenia.

 

Dekontaminacja – to kluczowy etap w procesie pielęgnacji samochodu, którego celem jest głębokie i kompleksowe czyszczenie lakieru, a więc również usunięcie trudnych zabrudzeń. Należą do nich między innymi osady metaliczne i przemysłowe, smoła, asfalt czy też różnego rodzaju żywica i soki drzew.

 

Futro polerskie – to specjalny rodzaj pada wykonany z owczej wełny. To akcesorium doskonale sprawdza się w przypadku głębszych rys oraz twardych, starych powłok lakierniczych. Futra polerskie są nieco wymagające w obsłudze, dlatego wykorzystywane są najczęściej przez specjalistów. Warto zaznaczyć, że doskonale znoszą intensywną, częstą eksploatację.

 

Hydrofobowość – to bardzo istotna cecha, oznaczająca zdolność danej powierzchni do odpychania cząsteczek wody. Hydrofobowość jest szczególnie ceniona w branży autodetailingowej w produktach takich jak powłoki ochronne, woski, spray sealanty stosowane w celu lepszego zabezpieczenia karoserii. W praktyce rozpoznajemy tę cechę po tym, że woda natychmiast ścieka z zabezpieczonego lakieru i szyb podczas jazdy, a podczas deszczu na zabezpieczonej powierzchni tworzy się tysiące idealnych kropelek.

 

Interior cleaner - to preparat przeznaczony do pielęgnacji wnętrza samochodu. Najczęściej występuje on w formie gotowej od razu do użycia. Środek zapewnia bardzo dobre właściwości czyszczące, zmiękcza brud i pozwala usunąć go w bezpieczny sposób. Interior cleaner nie wymaga wypłukiwania, może być aplikowany na każdy typ powierzchni wewnątrz samochodu i dobrze się pieni.

 

Mikrofibra – to włókno syntetyczne, niezwykle przydatne w pielęgnacji samochodu. Tekstylia wykonane z mikrofibry są niezwykle miękkie i delikatne, a przy tym niesamowicie chłonne. Właściwości te sprawiają, że mikrofibra doskonale sprawdza się w czyszczeniu auta i jego wnętrza, w polerowaniu czy aplikacji wosku samochodowego, oraz w osuszaniu lakieru.

 

Mycie na dwa wiadra – technika mycia samochodu zakładająca wykorzystanie dwóch wiader: jednego z wodą z szamponem, drugiego z czystą wodą. Takie mycie polega na moczeniu rękawicy do mycia, gąbki bądź mikrofibry w wiadrze z wodą z szamponem i myciu karoserii. Następnie wypłukuje się rękawicę czy gąbkę w drugim wiadrze przeznaczonym na brudną wodę.

 

Mycie wstępne - mycie wstępne samochodu to pierwszy etap kompleksowego czyszczenia pojazdu, który ma na celu usunięcie luźnych zabrudzeń, kurzu, piasku i innych zanieczyszczeń z jego powierzchni. Proces ten jest kluczowy jeśli chodzi o samodzielne mycia auta, ponieważ pozwala na zmiękczenie i częściowe usunięcie brudu przed właściwym myciem ręcznym lub automatycznym. Minimalizuje to ryzyko zarysowań i uszkodzeń lakieru podczas dalszego mycia.

 

No rinse wash, rinseless – to technika mycia samochodu, która pozwala na skuteczne czyszczenie pojazdu bez spłukiwania wodą. Do tego celu używamy specjalnych środków do mycia. Specjalne preparaty wspierające mycie bez spłukiwania samochodu wiążą się z brudem. Po umyciu jednego elementu, panel jest od razu osuszany ręcznikiem z mikrofibry, bez spłukiwania.

 

One step - w autodetailingu to technika polegająca na jak najlepszym wypolerowaniu lakiery w jednym kroku. Metoda ta pozwala zaoszczędzić sporo czasu, a więc idealna dla osób, które chcą szybko poprawić wygląd swojego pojazdu bez wykonywania pełnego, wieloetapowego procesu korekty. Proces one step polega na użyciu specjalnego produktu, który łączy w sobie właściwości ścierne oraz nabłyszczające. Zazwyczaj jest to pasta polerska której agresja zmienia się wraz ze zmianą pada polerskiego.

 

Osad metaliczny – to termin, który odnosi się do zanieczyszczeń metalicznych, osiadających na powierzchni lakieru samochodu. Te drobne cząsteczki metalu mogą pochodzić z różnych źródeł, takich jak pył z klocków hamulcowych, zanieczyszczenia przemysłowe czy drobinki rdzy z innych pojazdów. Osady metaliczne są szczególnie trudne do usunięcia zwykłym myciem, ponieważ mocno przylegają do lakieru. Aby skutecznie pozbyć się osadów metalicznych, stosuje się specjalne środki chemiczne, takie jak deironizery.



Kolejne pojęcia w trakcie opracowania...